Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy |
Už první vůz Typ A 10, uvedený na trh v roce 1919, má obchodní úspěch a začíná naplňovat Citroënův sen o kvalitním a dostupném automobilu pro všechny. Následuje Typ B a úspěšný pokus o lidový vůz Typ 5 CV (Tréfle). Další typy C4 a C6 zařazují vozy této značky mezi špičky tehdejší produkce. U těchto vozů se poprvé objevuje na masce typický znak všech budoucích vozů Citroën. Dvojitá krokev, odvozená ze způsobu, kterým se tehdy na výkresech označovalo šípové ozubení. Znak byl inspirován z předchozí výroby ozubených kol. Tohoto šípovitého ozubení si Citroën zřejmě všimnul v Polsku na dřevěných kolech k pohánění vody a později si je nechal patentovat.
Revoluční myšlenkou byl také první kolopásový automobil na světě, který v duchu Verneových spisů posílá na expedice na Saharu a do Asie. Další novinkou je celokovová samonosná karoserie u Typu Rosalie. Tyto obchodní úspěchy, jimiž velmi zbohatnul, i konstrukční novinky posílily Citroënovu touhu realizovat sériovou výrobu auta jeho snů. Tímto snem se měl stát vůz s předním náhonem pod názvem Traction Avant.
Fotografie z archivu Ing. R. Kocourka
J. Brož, J. Neruda
Aktuální číslo
SBĚRATEL 3/24
( Více informací o číslu )
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
( Více o knize )
Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy
Powered by phpRS. Copyright © Klub sběratelů kuriozit 2001-2024. Všechna práva vyhrazena. Kopírování jakékoli části možné jen se svolením autora.