Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy |
Krátce po svém zrodu koncem 19. století stal se automobil i pro své tvůrce pojmem, o kterém vlastně nevěděli, kam jej zařadit. Jedno bylo jisté: je to vynález, který má velkou budoucnost. Ale komu a čemu bude sloužit? Jasné bylo to, že pomůže člověku překonat vzdálenost do cíle lépe než to dokáže koňský povoz. Bude ale nový vynález dostupný pro všechny, nebo bude sloužit pro kratochvíle bohatých? Jaké bude jeho praktické využití? Přepraví i náklady? Bude soutěžit sám se sebou o překonání rychlosti? Odpovědi na tyto otázky zůstávaly zatím otevřené.
A automobil sám jakoby na ně začal odpovídat. Vzdálenost, kterou byl schopen urazit, se začala zvětšovat, místo obručí si obul pneumatiky. Při závodech začaly padat první rekordy. Jeho tvar rychle opustil podobu kočáru a dostával podobu typické originální automobilové koncepce. Chasis, motor vpředu, pneumatiky a karoserie za několik let vývoje už ničím nepřipomínaly kočár. Jenom jeden problém zůstával: cena. Automobil byl dosud velice drahou záležitostí. A tak se začal řešit i problém dostupnosti pro mnohé.
Celý článek naleznete v časopise Sběratel 1/08.
Jiří Brož a Jiří Neruda
Aktuální číslo
SBĚRATEL 3/24
( Více informací o číslu )
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
SÉRIE KALENDÁŘÍKŮ
na rok 2025
( Více o knize )
Home | O klubu | Členství v KSK | Plán akcí KSK | Sběratelské materiály | O KSK jinde | Kontakty | Inzerce | Odkazy
Powered by phpRS. Copyright © Klub sběratelů kuriozit 2001-2024. Všechna práva vyhrazena. Kopírování jakékoli části možné jen se svolením autora.