Zkratka NTM nás zavede do Národního technického muzea v Praze na Letné. Toto muzeum má ve svých sbírkách vystaveno, či v depozitu uloženo množství aut a jiné techniky. Pomohlo k tomu, aby se dva exponáty staly i vzorem pro výrobu oblíbených plastových modelů veteránků z továrny Igra v měřítku 1:36. Těmito veterány jsou auta Präsident z roku 1898 a Velox z roku 1906. Výhodou pro vývoj modelů byla právě ta skutečnost, že se na skutečných vozech dalo provádět měření rozměrů a následné přepočítání do zmenšení výše uvedeného měřítka. IGRA takto nakonec v následujících letech vyrobila 6 typů modelů československých autíček v několika variantách obměnou barev a doplňků, jako například Praga či Aero.
Autíčko Präsident vzniklo ve dvou variantách, typ bez střechy s označením 03A a typ s nataženou střechou s označením 03B. Vývoj tohoto modelu stál v té době 528 tis. Kč. Kdyby nebylo automobilových průkopníků, kteří v letech 1897 až 1989 vyrobili Präsidenta, nejstarší automobil ve střední Evropě, nebylo by dnes o čem psát. Präsident měl motor Benz z Německa a pracoval na směs petroleje a éteru. Pro propagaci byla důležitá cesta vozidla z 21. května 1898 z Kopřivnice do Vídně, kterou absolvoval za 14,5 hodiny jízdy s přestávkami s průměrnou rychlostí 22,7 km/h. Tohoto Präsidenta věnoval po příjezdu generální ředitel Fischer právě založenému rakouskému autoklubu, později se tento vůz ocitl ve vídeňském technickém muzeu. Vyrobeny byly v letech 1897 a 1898 dva vozy, druhý se zachoval právě v NTM v Praze. Jelikož muzeum Tatra v Kopřivnici nevlastnilo žádného Präsidenta, vyrobeného dávno předtím, než se v názvu továrny objevilo jméno Tatra, vznikla u příležitosti 80. výročí n.p. Tatra Kopřivnice přesná replika Präsidenta a zdobí dodnes muzeum Tatry. Muzeum bylo v poslední době přemístěno do lepších prostor. Auta Tatra se v minulých letech objevovala často na našich silnicích a byla vzorem pro výrobu hraček a modelů, v dnešní době již jsou ve výrobě jen nákladní auta.
Druhým památným vozem již výše uvedeným, je autodrožka Velox z roku 1906. IGRA označila svůj model Velox se střechou 04A, a model se staženou střechou 04B. Označení autodrožka vzniklo tím, že uvedené vozy se vyvážely hodně do Ruska a v Moskvě a v Petrohradu byly hojně používány pro taxislužbu. Pražská továrna automobilů Velox vznikla roku 1906 ve dvanácti obloukových místnostech pronajatých od Rakousko-uherských státních drah v Negrelliho karlínském železničním viaduktu, v té době to byly největší garáže Rakousko – Uherska. Tento Velox měl jednoválcový kapalinou chlazený čtyřdobý motor. Tato velká firma vyrobila v dalších letech i silnější dvou a čtyřválcové automobily, a přesto zanikla už před vypuknutím 1. světové války.
Tyto veteránky nám vždy připomene reprízování televizního seriálu Chalupáři, kde je sbírala jedna z hlavních postav seriálu. Důkazem toho, že Präsident významně zasáhl do vývoje motorismu ve světě hovoří i fakt, že se dostal i na poštovní známky Mongolska.