Léto už je dávno pryč. A opět nezklamalo. Bylo – jak už je tomu v posledních letech
pravidlem – opět tropické. A všimli jste si, jak díky tropickým létům přibývá
v ulicích i na silnicích otevřených aut – kabrioletů? Jízda s nebem nad hlavou a s větrem
ve vlasech – co je krásnějšího? Kabriolet totiž požitek z jízdy umocňuje. Většina
automobilek to pochopila a tak každý nově uváděný model je nabízen i ve verzi kabriolet.
Na silnicích tak můžeme obdivovat třeba nádherný BMW Z3, elegantní Renault
Megane, ale i minivozítko Smart a spoustu jiných sériově vyráběných
kabrioletů. V historii automobilismu není otevřený vůz ovšem žádnou novinkou. Naopak.
Historie automobilu začíná právě otevřeným vozem. Když se zrodily v roce
1886 Benzova tříkolka a Daimlerův Motorwagen, žádnou střechu neměly. A tato
přednost trvala ještě mnoho let.
Automobil totiž nebyl brán úplně vážně. Zpočátku to byl předmět pouhé zábavy, a to především v teplých dnech. Teprve když se začala ukazovat praktická stránka nového dopravního prostředku a lidé pochopili, že auto je spolehlivý pomocník použitelný po celý rok, začala se ve velkém prosazovat zastřešená verze. Kabriolety ustupovaly do pozadí.
Přelom nastal po první světové válce. Automobil už si vydobyl svoje pevné postavení. Stal se spolehlivým prostředkem v dopravě osobní, nákladní, ba i na vojenském poli.
Ve vozech dvacátých let zůstával jediný volný prostor nad hlavou řidiče. Tehdejší luxusní Coupé de ville měly pro pána a jeho rodinu střechu a vzduch a nebe nad hlavou pouze pro řidiče v livreji. Třicátá léta však zaznamenala zlom. Automobilismus jako sport a trávení volného času se stal módou. Mladí, dobře situovaní muži i ženy zatoužili po tom, sedět za volantem silného sportovního vozu bez střechy. Drahé luxusní kabriolety se staly středem zájmu bohatých lidí. Automobilky v celé Evropě i v USA se začínají předhánět v nabídce luxusních kabrioletů. Mercedes, Horch, Alfa Romeo, Lancia, Duesenberg, Packard. Mercedes 540, Horch 853, Alfa Romeo 6C 2500, Lancia Astura, Duesenberg SJ, Packard Convertible – to jsou jen někteří z představitelů tehdejších luxusních kabrioletů. Dnes nejvzácnějších exponátů automobilových muzeí.