Po sloučení obou firem má koncern Mercedes-Benz našlápnuto k tomu, aby se
stal jednou z nejprestižnějších evropských značek. A třeba říci, že firma tuto šanci
nepromarnila a dodnes patří k nejvýznamnějším značkám evropské automobilové
historie.
Ve druhé polovině dvacátých let se firma orientovala na široký záběr nabídky vyráběných vozů. Neopomněla uspokojit i zájemce z řad střední třídy a tak typy MB 200 Stutgart i MB 300 plnily tento účel. Kromě osobní verze dodávaly se oba vozy také jako taxi, dodávkový a užitkový vůz. Luxusní vozy pro nejbohatší klientelu zastupoval typ MB 460 „Nürburg“ a MB 680.
Tehdejší konstruktér firmy Ferdinard Porsche ale viděl dál. Stále oblíbenější Velké ceny Evropy a vítězství v nich zajišťovaly značkám širokou popularitu. Porsche byl navíc zaujat Rootsovým kompresorem, který mimořádně zvyšoval výkon motoru. Použil ho u sportovního vozu Mercedes 24/100/140 PS, který konstruoval už v roce 1924 ještě pro Daimlera. A hodlal dál v těchto svých projektech pokračovat. Roku 1927 představuje závodní vůz MB 680 S, na kterém se tovární jezdec Rudolf Caracciola poprvé objeví na okruhu Nürburgring. Kompresor mimořádně zesiloval výkon motoru a tři postranní výfuky vzbuzovaly údiv a udělaly z tohoto vozu tehdejší ikonu. Lepší vizitku si firma nemohla přát. Následoval typ MB 720 SSK (Super Sport Kurz), který se stal předstupněm k legendě. Tou se stal slavný model MB SSKL z roku 1931. Vozy s kompresorem získaly obrovskou popularitu, a proto se začala vyrábět i verze sportovní.
Mezinárodní prominentní osobnosti chtěly vlastnit Mercedes s kompresorem a tak se z toho stala skoro vášeň. Vysoká aristokracie, politici a průmyslníci, zpěváci, herci a herečky se chtěli pyšnit právě takovým vozem. Mít takové auto pro reprezentaci byla nezbytnost.
Vozy pro bohatou klientelu se vyráběly i jako velké limuzíny. V roce 1930 představila firma luxusní limuzínu MB Grösser 770. Tento typ s osmiválcovým motorem zahajuje obrovskou řadu velkých Mercedesů 770, vyráběných v letech 1930 – 1940. Nejznámějším z nich se stal Hitlerův přehlídkový MB 770 Grösser Cabriolet D. Hitlerova láska k automobilům byla známá a tak ještě před jeho nástupem k moci, kdy jeho popularita v Německu začala stoupat, vedení koncernu Mercedes Benz toho chytře využilo. Sponzorovalo jeho vzestup nejen finančně, ale i svými vozy. Byl to geniální reklamní tah po všech stránkách.
Když se konečně v roce 1933 Hitler stává říšským kancléřem, jeho prioritou je hospodářsky stabilizovat zbídačelé Německo. Automobilový průmysl v jeho představách (kromě těžkého průmyslu a dopravní infrastruktury) má hrát velkou roli. Zavádí daňové úlevy při nákupu automobilů.