Podzim 1918. Právě skončila 1. světová válka a miliony lidí si konečně oddechly,
že skončila zatím největší řež v dějinách lidstva.
Jedním z těch, kteří si zrovna šťastně neoddechli, byl i známý francouzský letecký konstruktér Gabriel Voisin /1880-1973/. Válka a státní armádní zakázky na stovky letadel zajišťovaly jeho letecké továrně, kterou založil v roce 1906, dobrou konjunkturu. Ta teď, po skončení války, citelně polevila. A tak tento vynikající průkopník letecké techniky, který o sobě tvrdil, že letadlo vynalezl ještě před bratry Wrightovými, musel ve svých čtyřiceti letech začít uvažovat o tom, že začne od začátku s něčím jiným. Dochází k rozhodnutí, že místo letadel začne konstruovat a vyrábět automobily. Možná jej k tomu inspirovalo rozhodnutí jeho přítele André Citroëna, který stál před podobným dilematem a nakonec se po válce rozhodl ukončit výrobu ozubených kol a věnovat se výrobě automobilů.
Pro Gabriela Voisina nebylo jeho rozhodnutí lehké, ale nebylo také tak úplně náhodné a nelogické, jak by se na první pohled zdálo.
Ještě před válkou se ve své letecké továrně pokusil, spíše pro potěšení, zkonstruovat sportovní automobil. On, který o sobě tvrdil, že je králem konstruktérů, měl docela přesnou vizi toho, jak by auta, které chce konstruovat a vyrábět, měla vypadat. V té vizi totiž převažovalo hodně z pohledu leteckého konstruktéra a tak vozy, které začal konstruovat, se opravdu jak tvarem, technickou konstrukcí i materiálem lišily od tehdejšího průměru.
První pokusný vůz se značkou Voisin opouští továrnu 5. února 1919. Projekt a myšlenku dostal od André Citroëna, kterého tento typ nezaujal. A tak ve spolupráci s konstruktéry Artaudem a Dufresnem, kteří k němu přešli od Panharda, projekt v podstatě od základů přepracoval. Výsledkem byl vůz Voisin M 1, který se po náročných zkouškách začal roku 1920 sériově vyrábět jako Voisin 18/23. Byl to vůz s elegantní karoserií s prvky aerodynamiky a čtyřválcovým šoupátkovým motorem. Vyráběl se téměř 10 let. Voisin by nezapřel leteckého konstruktéra, kterému jde také o rychlost. Typ 13/23 dostane i podobu závodního vozu, který jako Voisin Laboratorie Grand s aerodynamickými tvary získal vítězství ve francouzské Grand Prix 1922.