Automobil a známé osobnosti II.

Autor: členové KSK <(at)>, Téma: Příspěvky od sběratelů, Zdroj: Jiří Brož a Jiří Neruda, Vydáno dne: 14. 02. 2012

V tomto seriálu opouštíme historii automobilu, jak jsme ji mohli sledovat v automobilových modelech a věnujeme se zcela jinému tématu. Automobily slavných. Toto téma je asi dnešní „současnosti“ bližší. Samozřejmě je to téma velice široké a co země, to množství jmen.

Ve dvacátých letech minulého století, kdy reklama byla ještě neagresivní a vlídná, si výrobci automobilů uvědomovali její sílu a psychologický vliv na koupěschopnost zákazníků. Jako by i v tomhle zněla ozvěna kdysi průkopnicky pronesených slov Henryho Forda: „Kdybych měl jen dva dolary, pak jeden dám na reklamu. To, čemu se dnes říká tvář značky, se vlastně začalo uplatňovat již tenkrát. Automobil, spojený se známou tváří světa módy, divadla či filmu, vynikl daleko výrazněji a byla to reklama za všechny peníze. Přesto, že se tato praxe zrodila (kde jinde než) v Americe, poohlédneme se po luzích domácích.

Král komiků – VLASTA BURIAN – byl umělcem opravdu světového formátu. Kdyby se narodil v Americe, dosáhl by určitě celosvětové popularity, podobně jako Chaplin. Jeho tehdejší popularity, která kromě naší republiky sahala pouze do Německa a Rakouska, se rozhodla využít brněnská Zbrojovka, která vyráběla také automobily „Z“. Burian byl známý svou láskou ke sportu. Fotbalový brankář, jezdec na koni, tenista. Není divu, že jej zlákal také automobilismus.

Vlasat Burian v reklamě na automobily "Z" brněnské Zbrojovky.